Tuesday, April 9, 2013

A Melting Pot of Feelings, No No.

Aku suka. 
Tapi aku sebak. 
Aku sedih. 
Tapi masih boleh gembira. 
Aku tertekan. 
Tetapi masih boleh bertenang. 
Aku bersantai. 
Tapi aku gusar. 
Aku keliru. 
Tapi dalam keliru, aku nampak jalan.
Sedang dalam nampak jalan itu, 
aku rasa seperti aku masih lagi kurang jelas.
Aku benci. 
Tapi dalam benci, aku rasa sayang. 

Campuran perasaan. 
Gabungan hormon. 
Tidak menentu. 
Berikutan pelbagai perkara 
datang menerpa. 

Sehingga aku hentak diri sendiri, 
"Aku tidak punya masa untuk semua ini."
"Satu-satunya perasaan yang perlu kutanam 
dalam jiwa 
adalah takut."
"Takut akan Dia." 
"Apakah Dia masih lagi pemurah 
untuk meminjamkan aku satu lagi saat 
untuk menghirup nafas di bumi-Nya?" 
"Apakah aku masih punya kesempatan 
untuk melunaskan segala tanggungjawab 
sebelum tiba masanya?"
Takut yang bukan paranoia
Takut yang memandu 
ke arah peningkatan diri 
dari masa ke masa. 
Moga kestabilan akan ditempa. 
Moga Dia memudahkan segalanya. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...