Monday, February 28, 2011

Formspring for Education. Perhaps?

Assalamualaikum. Apa nak coret ye? Semua ilham hilang bila da sampai bilik. Bak kata MIA, bilik si penulis ni macam lohong hitam. Hurmm. Terkesima. Ngeh ngeh. 

Apa pun, kertas yg seterusnya utk ujian kedua ni telah diselesaikan. Tinggal lagi dua subjek sebelum minggu belajar (lima hari tu kau panggil minggu?) & seterusnya peperiksaan akhir. Tentang kertas tadi, rasa cuak semacam pulak bila nak hantar kertas jawapan kat pengawas. Semua soalan boleh buat, tapi macam goyah sangat. Tak ada keyakinan kat jawapan yg diberikan. Teringat pulak pertama kali jawab subjek yg sama masa Tingkatan Empat. Yakin punya yakin, tup tup cikgu kata gagal. Bengang kot. Itulah pertama kali jugak tak lulus sesuatu subjek dgn sangat bergaya (kononnya). Jangan lah jadi macam tu jugak utk kertas kali ini & peperiksaan akhir sudah lah. Amin.


Okay sudah. Tukar topik. Sebenarnya semalam, tatkala aku pulang dari belajar utk menjawab kertas yg telah usai tengah hari tadi, aku terfikir kenapa tak para ustaz, ustazah, pensyarah, profesor & golongan yg sewaktu dgnnya buat akaun Formspring? Hurmm bila baca balik, idea ni memang tak ada kaitan dgn subjek yg aku belajar =.='' Tapi bukankah Formspring, macam yg kebanyakan org ada (kecuali aku. Eh, nape aku tak ada Formspring ye?) adalah laman sosial yg berfungsi sebagai kaunter pertanyaan atas talian? Kebetulan pulak, para ilmuan ni yg selalu dicari utk dirujuk. Kalau macam dekat menara gading ni, susah kot nak jumpa semua. Masing-masing ada agenda sendiri. Bukannya sentiasa ada dalam pejabat tu. Jadi, jalan senang ----> tanya kat Formspring. Selesai masalah. Kan? Tapi janganlah cari jalan senang je dgn terus tanya kat Formspring. Buat naya je macam tu. Nanti banjir tak sudah-sudah kat akaun Formspring depa. Kurang-kurang, cari lah dulu. Dah tak dapat barulah tanya kan sebagai jalan terakhir. Nak mesej telefon pun boleh, tapi agak terhad lah kalau nak terangkan secara terperinci. Cuma, macam Wanud bagi tau aku, ada je ustaz yg dah laksanakan langkah demikian. Kalau ada, baguslah. Harap-harap boleh diperluaskan lagi. Tape la. Nanti masa ijazah, aku nak bodek pensyarah aku buat Formspring lah. Boleh tak? 

Baiklah. Rasanya itu je. Sekadar buah fikiran sendiri. Sekian. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...