Tuesday, January 25, 2011

IMY BFF.

Tiga serangkai. Da lama aku tak kacau hidup korang macam yg aku biasa wat time Sem 1. Nevertheless, member-member lain pon aku ambil kisah gak sebenarnya. Aku sayang semua member aku, insyaAllah. Maybe it's because of me being raised up as an older brother to six siblings of mine. Cuma in this case, aku da lama sangat tak care kat korang sebanyak yg I used to do, sedangkan tiga orang ni antara orang yg paling banyak contribute dalam hidup aku sejak aku masuk asasi kat sini, paling banyak hang out bersama kat Puncak Alam ni & paling banyak share stories amongst each other. Adilah antara orang terawal yg aku kenal di Puncak Alam. Fera kenal through chat je, then kitorang terus jumpa & da boleh get along. Jannah datang selepas itu. Perangai dia in some ways, mengingatkan aku kpd umi aku kat rumah. Maka itu dapat menjelaskan kenapa aku masih rasa kekok dgn Jannah sampai sekarang. Aku sangat tersentuh dgn perangai diorang yg friendly, so aku kenalkan lah diorang kat room mate aku. Sejak tu diorang rapat macam family kot! Taley blah tol. Mengatasi aku yg kenal each & everyone of them lebih awal. 
Sekarang ini pon, aku macam tak byk cakap sgt dgn diorang. Tak care pasal diorang secara langsung seperti yg selalu aku buat kat semua member aku. Mungkin sebab aku tak berani. Aku risau kalau konflik lama antara diorang berulang lg. Mungkin lah. Seriously, aku nak je borak-borak dgn korang macam dulu, tapi aku da tak banyak point untuk start up the conversation. Plus, da ade banyak orang leh care for them better than aku sendiri, contohnya Faizran, Suffi, Fikri Syafiq, MIA dsb. Hence, aku decided utk duduk dari jauh & perhati je. Kalau ade pape perkembangan korang, aku just tanya Faizran. Kadang2 tu bila dengar Faizran cerita pasal korang tgh sedih, tensen & segala bagai, aku pon rasa macam amat sedih. Sedih sebab tak dapat tolong korang secara langsung. Sedih sebab hanya mampu dengar je. Sedih sebab korang being gloomy. Nama pon kawan baik kan. Bak kata orang, cubit peha kiri, peha kanan terasa juga. BTW aku just nak korang tau kalau korang come across this post, I want you guys to know that "I will always be the last person standing for you guys if there's nobody to be there to lend a hand for you". Aku tak rasa macam aku leh contribute banyak dgn keadaan aku yg camni, tapi definitely, I'll try my best. Aku sangat2 rindu kat korang sebenarnya. Tak tau kenapa. Rasanya aku rindu those memories yg kita lepak sesama kita je during last sem.

P/S : Adilah & Fera, I don't know what has happened to you guys yesterday & post dinner respectively. No matter what it is, please stay strong. We'll always be there for you.

5 comments:

  1. kawan memang besh.
    siyes kawanlah tempat share masalah bila mak dengan abah jauh.
    sayang sya ! huha

    ReplyDelete
  2. hahak! okay sgt terharu dua tiga airmata jatuh.
    thanks! eeey, rindu kau tahu tak? :DDD

    ReplyDelete
  3. faten : tau tape! tambah2 lak klu da belaja jauh2 ni kan. sya mmg member yg sgt baik. best lah faten dpt kawan baik mcm sya kan :))
    adilah : aku pon sebak time nak wat post ni. rindu ko gak! fera ngan jannah sekali. da jarang sgt lepak dgn korang T.T

    ReplyDelete
  4. auwwww ! terhauru , nk nanges lah ! T_T

    afiq : save ak dlm cerebellum ko . jgn delete tau ! tsskk . taching r entry ni :(

    ReplyDelete
  5. itu sudah tentu. WAJIB! kita patot lepak sama2 lg lom sem ni abis. huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...